Oborzi

Élmények és képek a munkám során .

2010. május 2., vasárnap

Felvétel a Waberers-nél

 Annyi mindent hallani , a Waberersről hogy elmentem megnézni személyesem hogy zajlik a felvétel náluk .
Több helyen voltam jelentkezni , illetve próba munkán , ez a cég ilyen szempontból korrekt.
A felvétel náluk a következő képpen zajlik :
- reggeli órában 8 és 9 között kell odaérni a Budapesti  Nagykőrösi úti telepükre .
- személyes elbeszélgetés  amelynek tárgya , felmérik mennyire van tisztában az ember az okmányokkal , vezetési időkkel , hogyan kell összeakasztani egy szerelvényt . ( Nálam ilyen témájú kérdések voltak .)
- ezután a telepen egy nyerges szerelvénnyel  FH 12-vel próba vezetés , felkapcsolás egy bizonyos szakaszon , majd ezen a távon visszatolatni a végén fésüs parkolóba betolatni , majd ezután egy derékszögben egy hordo mellé visszatolatni .
- végén orvosi alkalmassági vizsgálat.
Ezen feltételeknek aki megfelelt adnak egy időpontot a szerződés megkötéséhez , és akkor kezdődik a belső tanfolyam.
A mércét megütöttem a szerződés megkötésére nem mentem vissza . A felvételi iroda előtt a tájékoztató el olvasása és a beszélgetések során szerzett információk alapján , döntöttem úgy hogy nem leszek "Wabis" .

22 megjegyzés:

  1. szia!
    érdeklődnék hogy pontosan mi is volt az orvosin?
    köszi sanyi

    VálaszTörlés
  2. szia! véletlenül akadtam rá a blogodra, de nagyon megörültem neki. Sajnos éppen munkakeresőben vagyok és eljátszadoztam a gondolattal, hogy be kéne állni a Waberershez. aztán olvastam az írást, és most megint elbizonytalanodtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia a kep alapjan lehetnenk munkatarsak én is most akarok oda menni

      Törlés
    2. Ne legyél bizonytalan. Én most voltam felvételizni. Nagyon rendes ott mindenki az orvosi vizsgálaton nekem speciel vérnyomást meg vércukrot mértek meg a szemvizsgálat.

      Törlés
  3. Ne meny a wabihoz kezd a tanulást egy bilencsen vagy egy mixeren ott lehet olyan rutint szerezni amivel 1-2 évet lehúzol és bárhova felvesznek
    haverom wabihoz ment 2 honap utan ott is hagytak nem adtak k a pihenö időket csak dolgoztatnak,én egy 4 tengelyes bilencsen kkezdtem 2 évet toltam le és most az aldinak szálítok nyergesel.A haveromat a 2 honap gyakorlatal nem veték fel sehova de ö 4 éve bilencsezik már anyira megszerete mivel nincs a föld nem törik össze stb... bocs ahelyes irásokért csak gyorsba irtam nem sok időm volt üdv béle

    VálaszTörlés
  4. Üdv!A wabinál mennyi a kintlét és utánna az itthonlét?Esetleg nem tudna nekem a wabin kivül ajánlani egy másik céget ahova billencs teherautó gakorlattal felvennének!

    VálaszTörlés
  5. Én azt hallottam 4-5 hét kintlét 3 nap itthon!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 6-7 hét kint 1 éjszaka Móváron, az már magyar talaj aztán goooo vissza

      Törlés
  6. A férjem 1,5 évet húzott le a Waberer's-nél és kb.1 milló forinttal nyúlták le túlfogyasztás, el nem számolt km és a levont 100 ezret sem kapta vissza a mai napig, + belehajtották a túlvezetésbe, persze amikor igazoltatták franciába 1700 eurónk bánta, mert akkor nem volt hajlandó elismerni az irányító, hogy az ő utasítására tette. Ügyvédhez fordultunk és még az ő általa küldött 2db felszólítólevélre sem válaszoltak. Tudnék még róluk mesélni! Na, igy menj oda tanulni!!!!

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok mnidenki. en ugy erzem hogy ha az embernek munka kell illtve penzre van suksege vagy rutinszerzes miatt akar a waberershez menni menjen.nekem van penzem munkam is lehetne de kulfoldon szeretnek kamionozni ez az almom most tehat engem nem zavar ha levonnak.igen az embernek vannak kiadasai de ha azt nezzuk hogy a szakmai gyakorlaton sem kapsz tobbet akkor megerthetunk mindent.ja es majdnem minden magyar fonok egy patkany tehat ne varj sokat csak hozzad ki magadbol a legjobbat.

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok! Én is kényszerhelyzetből mentem a Wabi-hoz. 3 és fél hét után leszámoltam és ennek végeredménye -50e túlfogyasztással húztak le... amit nem tudtak papírokkal alátámasztani. De nem hagytam ennyibe. Ezután felkerestem a főnökömet, aki nem tudott magyarázattal szolgálni... de hogy ne kérdezősködjek tovább, azért visszautaltak belőle 10e-t.

    VálaszTörlés
  9. Hello!! Én is a Wabi hoz szeretnék menni mert most lett meg a jogsim meg a többi papírok is hallotam róla sok rosszat és kevés jót!! De kezdőként hová más hová tudnék menni!?

    VálaszTörlés
  10. sziasztok.Kérdésem lenne hogy a waberer's még mindig ilyen rossz hírneve van.A rádióba meg a honlapján sok szépet írnak.Mi igaz ezekből?Most kezdeném a pályafutásom csak az a baj nul km-rel sehova nem vesznek fel csak oda.

    VálaszTörlés
  11. nekem keddre van időpontom, sokmindent adok fel, hogy a kamionos pályámat el tudjam kezdeni, remélem nem lesz velük gond. a youtubon írd be hogy első nap 5. rész, és ott egy vabis sofőr bácsi 3 éve van a cégnél, ő nem panaszkodik... az örs vezér térnél ihent egy napocska, és spontán ismeretlen, beszéltem a sofőrrel, ő 1,5 éve van a vabinál, 1szer vontak túlfogyasztásra, de elismerte , hogy nem a saját szerelvényével volt, és másképp kellett volna a gázzal bánni... de! 330 nettó alatt nem kapott. felhívtam őket, a felvételi procedúra ugy néz ki mint amit fentebb írtak, fizetésre azt mondta a hölgy, első hó 4 kezes betanulás 230 nettó, aztán 350 nettó. 4 hét meló 1 hét itthon, a minimúm itthon az a havi 72 óra amitől írásos kérelem után el lehet térni, elég a 72 óra, mert kiveszed hó végén a 3at, és kövi hó elején3at igy 6 otthon.... én sem hallottamsok jót, a cégről, sőt egyszer a blikkben olvastam h egy volt sofőr pereli őket a pénzügyek miatt...már átszabták a béreket, ugye a km alapú fizetés tilos, mert túlvezetésre csábít, ami a sofőr felelőssége ahogy elhagyta a telephelyet, sőt onnan minden.... na és napi díj van, és az X.-dik kinnt töltött nap után még valami plussz. a vabis sofőrt kérdeztem hogy mágnes? --szigorúan tilos, csak tisztán megy!!!!! felhívtam a horváth rudolf intertransportot is, ők is vesznek fel kezdőket: 2 hó napi szintű bejárás a hatvani telepre, garázsmesteri szolgálat bruttó 103 000-huf, aztán majd 4 kézben kis autó, 1-2 hó, majd négykézben nagyobb autó 1-2 hó, majd mégnagyobb autó 4 kézben, és majd utána önállóan, fizu 300-480, teljesen elzárkóznak attól, hogy valakit magaddal vigyél, kirándulni, barátnő öcskös stb, viszont a vabinál azt mondták, utasbiztosítás, és nemzetközi tb kártya, és nem bánják.... annyira azért nem rossz.. kipróbálom, egy évet alá kell írni, azt letolom rutinért, aztán meglátjuk.... remélem mindenkinek tudtam segíteni. üdv AVATÁR

    VálaszTörlés
  12. Hello . En nemtudom eldonteni hogy miis lenne jobb. ithon maradni a csaladdal vagy elmenni kamijonozni szeretnek elmenni a penzmijatt de egy ojan ceghez ahol nincsenek fizu levagasok de mivel tapasztalatom 0 kamijonon lehetseges hogy megprobalom mert szerintem mas lehetoseg nincs a waberer's en kivul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos alá tudok támasztani egy-két dolgot! az elején nagyon kedves mindenki, amíg odamégy. Aztán minél kevesebbet kérdezz, mert azt nem szeretik. főleg a fizetéssel kapcsolatban. Átláthatatlan és szövevényes. Csak az alapbér fut úgymond hivatalosan, a többi szövevényes, érthetetlen. Bármi lehet, de nem érted. Ha kérdezel, megmagyarázzák: túlfogyasztás, kevés kilométer, stb. holott kilométer nem is enged a jogszabály hivatalosan!!! ez a munkaszerződésben is benne van, burkoltan mégis megteszik. A fizetés pedig közel nincs ahhoz, amennyivel hirdetik, v. ígérték.Hááát ennyi!

      Törlés
  13. Ténylegesen mint wabis söfőr az irányítod szemében csak kiegészitő tartozéka vagy a kamionak, mint a póroltó.A hírdetett bérek nem fedik a valóságot . A háromhetes hazza hozatal mese és a gusztustalan kisded játékával huszonhét napon belül magyarba irányit de azonnal visszafordit. Na már most voltál magyarba és ő igy értelmezi a hazza hozatalt, közben igazándiból minimum öt hét után láthatod a családod. Ezt is csak veszekedések után tudod elérni mert modszeresen tudatosan jót röhögve rajtad igyekeznek kint hagyni 5-6-7 hétig is. Egyes kedves kollégág szidják a saját csapatukat miközben azt várják, hogy te mit mondasz és igyekeznek besározni, hogy te szitad öket, ezel jobb fuvarokat remélve az irányitójuktol és természetesen a magyar mentalitást követve fúrni téged, A ténylegesen a wabis söfőr idézi elő a helyzetett mert sok töbszörösen elvált magán élet egyenlő nulla az egyedülálló meg örül annak ha a barát nője üres ha hazza ér. Na már most az elsőszámu lakása a kamion és nem is ohajt sűrven hazza járni mert kitudja mi van otthol. Így mit akarsz ugymond te hazza menni ténylegesen a családothoz háromhét után amikor a fent emlitett okok mellett a román erdélyi söfőr három honapot is eltölt a kamionban.A söfőr barát szót felejsd el mert mint emlitetem te csak tartozék vagy a gépezetbe egy lenézet szánalmas pondró és a nagyhatalmú nagyképű arogáns pőkhendi irányitó keresi meg a fizetésedet. Természetesen azt sem tudod nyomon követni hogy a béred milyen levonásokkal terhelt. Te csak gurulsz az autoval és kiséred és nem kölcsönös a pénz kereset. Az írányitó szent és sérhetetlen, ha vét nem számit, ha nem hoz hazza nem számit. Itt is volt olyan eset rossz cimre küld és három napot állsz vagy meghalt a hozzátartozó és azt mondta nélküled is eltemetik, majd hazza hoz kéthét múlva . Vagy egy másik egy másik példa kérsz szabit egy idöpontra de az irányitod akkor hazza hoz és azonal ki irányit az országból és ha szováteszed , az írányitod részről a reakció nincs rád szükség menj oda ahova akarsz ez zajlott óváron majd jön a kezdő és beül a helyedre. Nem az a cél a waberersnél, hogy sokág maradj mert akkor kiismered a rendszert és nem tudnak minden féle ürügyel lehuzni. Minnél több az ujonnan kezdő annál nagyobb bevételre tesz szert a béreik megcsonkitásával. Ha túl szép kommentek jelennek meg, azok csak a mundért védő HR- es irások.

    VálaszTörlés
  14. Nem minden arany ami fénylik. Milyen igaz! Példa rá a waberers és a frencsajs cégei. Egy a sokból, Kovács Ádám Intertrans már nem kell km-ben számolniuk és, még sem tudnak. De hogy téged pl. könnyedén hazugnak titulálnak. Meg még sok egyéb. Én nem a főnökükhöz fogok menni panaszra hanem, munkaügyi felügyelet és persze bíróság. Ha nekik ez kell, hát legyen!

    VálaszTörlés
  15. Tisztelt pályakezdők! Ha a waberersnél szeretnétek kezdeni az nem rossz választás, sőt szerintem a legjobb ha visszagondolok. A fizetés amit mondanak nem a valóság de kevés az a magyar cég aki megadja amit megigér. A wáberersnél mindig le kell vonni 100ezret a megigért összegből és kb az a fizu. Aki nem akar sokáig kint lenni nem szabad beválalni saját autót hanem váltó sofőrnek kell menni és akkor 3, max 4 hét után otthon lehetsz egy hetet (4 éves tapasztalatom a wáberersnél). Viszont azzal számolni kell hogy a sofőrök 70 százaléka egy koszos dög állat (ez így kevés is) és ha te egy igényes tiszta ember vagy akkor minden váltáskor 5000 Ft vásárolsz tisztító szereket és 2 óra mire annyira rendberakod a fulket hogy be tudj pakolni. Viszont a kamionok műszaki állapota kifogástalan a wáberersnél, 4 év alatt soha nem robbantam le. 1 év alatt olyan tapasztalatot tudsz szerezni amit máshol sehol mert teljes Európát bejárod Finn országtól Portugáliáig, vezetés és pihenő idők szigorúan betartva, lerakás felrakás idő bőven a javadra kiszámítva ami egy kis maszek cégnél nem így van, mert ott úgy számítják az időt ahogy egy tapasztalt sofőr érne oda, aki tudja hogy maximálisan kiveztheti az idejét mert talál parkolot, ha nem is benzinkútnál akkor ipari parkban, de a kezdő ezeket nem ismeri stb. Ami az irányítokat illeti sok jót nem kell várni tőlük, nagyképű faszkalap az egész és annyira tudnak hazudni mintha ki lennének képezve arra. De ugyanilyen mindenki ahogy a portán beléptél, portás, takarítónő, szerelők, mosodások... Ők a legszebbek, legokosabbak, te halgass nem tudsz semmit stb. Ezeket ha el tudjátok viselni és a munkára koncentráltok mert gyakorlatot akartok szerezni akkor a wáberersnél van a helyetek. És még egyszer az 500 ezret felejtsétek el amit hirdetnek, mert az a valóságban 380.000 max 400.000. Sok sikert minden kezdő és tapasztalt kollegának!

    VálaszTörlés
  16. 1 ilyen útra milyen cuccokat kell vinni?

    VálaszTörlés