Oborzi

Élmények és képek a munkám során .

2011. június 18., szombat

AETR kártya ez vicc vagy komoly....??

A cikk a Kamionhirek.hu-n található, szerintem ez már nevetséges

A munkaerőpiac megerősítése a fuvarozó vállalkozások körében


Összefogással, képzésekkel és Európa szerte elismert bizonyítvánnyal erősíti a munkaerőpiac fejlődését az Eurodriverjobs. Egy rövid beszélgetésen kérdeztük Visegrádi Zoltánt az Eurodriverjobs állásportál ügyvezetőjét, hogyan jött létre együttműködésük az AETR Akadémiával, hogy mi az a minősített sofőr AETR-kártya és milyen szálak fűzik a Nemzetközi és Hivatásos Gépkocsivezetők Országos Szakszervezetéhez a NeHGOSZ -hoz.
Kh.: Milyen céllal jött létre az együttműködés?
V. Z.- Eurodriverjobs: Ma az egyik legfontosabb „iparcikk”, ha mondhatom így, a megfelelő kapcsolatok. Ugyanis a közös együttműködés az, hogy emberek, vállalkozások egyesítve erőiket és energiájukat, tudásukat közösen tevékenykednek egy adott területen, messze hatékonyabb működést tesz lehetővé, mintha mindenki csak egyedül dolgozna. Ez valójában egy „nyer-nyer-nyer” háromszöget hoz létre: nyer vele mindkét együttműködő partner, és még többet nyer vele az ügyfél (mondhatni: mindkét partner ügyfele). Ez ugyanis hatékonyabb és jobb megoldásokat tesz lehetővé, gazdaságosabb módon, ráadásul így jóval könnyebb „csiszolni” is a megoldásokat (külső szemmel nézve kevésbé vagyunk elfogultak, mint a „saját gyermekünk” iránt).
Kh.: Mikor indult és hogyan jött létre ez az együttműködés?
V. Z.- Eurodriverjobs: Az előzőleg elmondottak szellemében jött létre ez a szoros együttműködés az Eurodriverjobs és az AETR Akadémia (Kuzma Ferenc alapítóval) között. Azzal vette kezdetét, hogy részt vettem a 2011 márciusában Tatabányán tartott nagy Akadémiai képzésen, melyet Kuzma Ferenc, AETR szakértő és oktató tartott, Dankó László, egykori NKH-s ellenőr szakértő részvételével és előadásával. Azért mentünk el az előadásra, mert az Akadémia tevékenysége szorosan kapcsolódik a munkánkhoz, hiszen sofőröket közvetítünk ki. A képzés rendkívül hasznos volt, rengeteg új információt kaptunk, és sokkal nagyobb megértésünk alakult ki a témáról. Mind a két előadón látszott, hogy érti a dolgát.
Ezután Ferenc vetette fel az ötletet, hogy mi lenne, ha egyesítenénk erőinket, hiszen közösek az érdekeink, és egymásnak semmilyen formában nem vagyunk konkurenciái. Azonnal „igen”-t mondtunk, hisz mi is örülünk, ha új erők segítik a munkánkat. Találkoztunk, és megbeszéltük az együttműködés részleteit, melyet egyre mélyebbre „ásunk” azóta is.
Kh.: Mi a legfőbb célja ennek a „fúziónak”?
V. Z.- Eurodriverjobs: Az egyesülés, vagy „fúzió”, ahogy te nevezed elsődleges célja, hogy az Akadémia segítségével AETR-ben alaposan KÉPZETT, minősített, vizsgáztatott sofőröket biztosítsunk a vállalkozások számára, akik ismerik és képesek is használni az 561-es rendeletben leírtakat és mindehhez megfelelő igazolást (bizonyítványt) kapjanak, amit Európa szerte használhatnak bizonyítékul az oktatásra. Ez mind a vállalkozás, mind a sofőr számára egyaránt fontos és hasznos, hiszen a hatóság el KELL, hogy fogadja a megfelelő igazolást az oktatásról! (Na persze az sem árt, ha emellett azért rendben vannak a sofőr korongjai.)
Úgy gondoljuk, hogy az általunk közvetített sofőrök jóval értékesebbek lesznek és könnyebben szerezhetnek munkát, valamint a vállalkozások – sok közülük külföldi – is szívesebben fogadják az alaposan felkészített sofőröket.

undefined

Kh.: Mit érdemes tudni rólatok?
V. Z.- Eurodriverjobs: Az Eurodriverjobs 2008-ban jött létre. Célunk a gépkocsivezetők és a munkáltatók egymásra találásának segítése. Ehhez egy állásportált hoztunk létre, a www.eurodriverjobs.hu oldalt, mely rövid időn belül elterjedt módja lett az álláskeresésnek, és nagyon népszerű a sofőrök körében. Az állásportál 6 nyelven üzemel, így a külföldi munkáltatók és álláskeresők részére is alkalmas egész Európát lefedő weboldal!
Fontos, hogy 2009-ben megszereztük a munkaerő közvetítéshez szükséges engedélyt és elkezdtük aktívan segíteni a gépkocsivezetőket az elhelyezkedésben. A külföldi partnereinknek köszönhetően lehetőséget tudunk biztosítani a külföldi munkahelyre vágyó hivatásos gépkocsivezetőknek, akik ezáltal kiszámítható fizetéshez és biztos munkahelyhez juthatnak.
2011-ben elkezdtük a munkaerő kölcsönzést, ezzel a munkáltatóknak segítséget nyújtva a kieső munkaerő pótlásában. Az irodánkba érkező jelentkezők közül mindenki egyénként van kezelve. Ez azt jelenti, hogy mindenkinek megpróbálunk az elképzeléseinek, lehetőségeinek megfelelő állást kínálni. Aki nyelvismerettel rendelkezik, azoknak külföldi állásokkal is tudunk szolgálni, belföldi és nemzetközi viszonylatban egyaránt. Röviden ennyi.
Kh.: Mit tudnál mondani új partneretekről, az AETR Akadémiáról?
V. Z.- Eurodriverjobs: Az Akadémia (www.aetr.hu) elsődleges célja, hogy minősített, vizsgáztatott sofőröket képezzen és mindehhez megfelelő igazolást (bizonyítványt) biztosítson, amit a sofőrök Európa szerte használhatnak bizonyítékul az oktatásra. Ez egy kb. 4 órás, intenzív képzést jelent, majd egy rövid vizsgát. A sikeres vizsgát követően, egy laminált kártyát kapnak a sofőrök, angol vagy magyar nyelven, melyet az egész Unióban használhatnak. Ha sofőrként veszi igénybe valaki ezt a szolgáltatást, akkor amennyiben rajtunk keresztül talál munkát – akár külföldre is –, akkor a részvételi díjat az Akadémián és a vizsgadíjat teljes egészében mi fizetjük.
Kh.: Van esetleg támogatótok vagy ajánlótok a közös együttműködéssel kapcsolatban?
V. Z.- Eurodriverjobs: Igen, van, a Nemzetközi és Hivatásos Gépkocsivezetők Országos Szakszervezete (NeHGOSZ), élükön Eisen Sándorral örömmel vette az együttműködést, és támogatásáról biztosított minket. Sőt, ajánlják a sofőröknek és a vállalkozásoknak ezen szolgáltatások igénybe vételét, mivel szakszervezetként úgy látják, hogy nagy szükség van az ilyen jellegű kezdeményezéseknek.
Olyannyira így gondolják, hogy a kibocsátott Minősített Sofőr AETR-kártyán az Akadémia és az Eurodriverjobs logója mellett az ő logójuk is szerepelni fog, ezzel is hirdetve, hogy maximálisan támogatják az Akadémia és az Eurodriverjobs közös munkáját. Mivel a NeHGOSZ tagja a Hivatásos Gépkocsivezetők Nemzetközi Szövetségének – U.I.C.R. – is, ezért ez az ajánlás különösen értékes.
Kh.: Köszönöm a beszélgetést és nagyon sok sikert, valamint sikeres együttműködést kívánok a továbbiakban!
Kapcsolódó oldal: www.eurodriverjobs.hu


Idézem :V. Z.- Eurodriverjobs: Az Akadémia (www.aetr.hu) elsődleges célja, hogy minősített, vizsgáztatott sofőröket képezzen és mindehhez megfelelő igazolást (bizonyítványt) biztosítson, amit a sofőrök Európa szerte használhatnak bizonyítékul az oktatásra. Ez egy kb. 4 órás, intenzív képzést jelent, majd egy rövid vizsgát. A sikeres vizsgát követően, egy laminált kártyát kapnak a sofőrök, angol vagy magyar nyelven, melyet az egész Unióban használhatnak." Ez már lassan nevetséges, akkor minek a GKI. Még találjunk ki további tanfolyamokat, aztán lassan már nam is kell dolgoznunk. Ugyan arról gyakorlatilag már három papirom van közlekedési iskolát végeztem, 4év szki + techn minösítő összesen 6 év iskola. balesetmentes 15év nagy autós gyakorlat belföld + nemzetközi, az új GKI, még mit bizonyitsak hogy dolgozhassak!? . DIDb (A Driver Identification Database, vagyis DIDb egy globális minőségbiztosítási rendszer sofőröknek) kártyám még nincs na még valami....