Oborzi

Élmények és képek a munkám során .

2011. március 20., vasárnap

Érdemes elolvasni !





Tájékoztató!


Tisztelt sofőrök, Kollégáim!
Külön üzenet minden sofőrnek a következő:
Az elmúlt három évben számtalan alkalommal beszélgettünk közülletek Európa különböző parkolóiban. Azt tapasztaltuk, hogy amikor elsőnek jeleztük szakszervezetünk létezését, azt ti fenntartásokkal, előítéletekkel fogadtátok, bár szép számmal üdvözöltétek is megalakulásunkat. Az előítélet érthető. Az idősebb kollégák reakciói a múltból kiindulva a következőket tartalmazta:

-         Ezek sem fognak semmit tenni
-         E mögött is cégek állnak
-         Majd megveszik őket
-         Én nem hiszek az ilyesmiben

Szakszervezetünket nem cégek alapították és pénzelik (ahogy erre sajnos van is példa hazánkban) hanem mi, egy pár tettrekész sofőr. A szakszervezet mellett még mindig a szakmában dolgozunk és napra készen tudjuk, tisztában vagyunk az eluralkodott problémákkal. Három éve saját jövedelmünkből alapítottuk, és azóta is abból tartjuk fenn. Nincs bevételünk, csak kiadásunk. Három éve veszteséges de sebaj, mert nem a nyereség volt a cél. Az MSFSz független minden politikai párttól, és eszmétől, azért hívatott életre, hogy mindannyiunk védelmét a legmesszebbmenőkig képviselje, ellássa.

URAIM! Azokat a közös célokat akarjuk elérni, melyeket a tájékoztatóban közzéteszünk. Ezekben minden sofőr egyetértett. Legyen a szakmában egy fizetési rendszer, egy munkajogi alaprendszer, és ezeket egy országos kollektív szerződés garantálja számunkra. Ezen felül felháborítónak tartjuk a jogtalan fizetéslevonásokat, a bérpótlékok általános nem kifizetését, nyugdíjaink megcsonkítását, (minimálbér) vagy például a munkahelyi terrort, mellyel számos esetben találkoztunk már. ELÉG VOLT! Mostantól ne azon gondolkozzunk, hogy, hogy lehetne elérni ezeket a célokat, hiszen a lehetőség adott csak élnünk kell vele.

Nem győzzük kihangsúlyozni, hogy mennyire fontos az egységbe tömörülés, az összefogás. Mert ki ne emlékezne a tavalyi olasz, vagy az azelőtti francia sofőrök munkabeszüntetésére, melyben maradéktalanul tudták érvényesíteni a követeléseiket. Követendő példaként álljon hát ez szemünk előtt.
Az összefogás amin dolgozunk, megváltoztathatja a munkakörülményeinket, de ehhez ti is kelletek. Nélkületek ez nem megy. Mozduljunk hát meg közös céljaink elérése érdekében. A legegyszerűbb jelenleg, a belépésetekkel való támogatás.

Ha csatlakoztok, ezzel bizalmat szavazva nekünk és közös ügyünknek, mi két hónapon belül láthatóvá, és érzékelhetővé válunk számotokra, elindítva a változás folyamatát. A tagságotokról nem nyilatkozunk, az arcunkat csak mi adjuk ehhez az egészhez, nektek elég a háttérben maradni támogató tömegként, ezzel nekünk önbizalmat, és a munkaügyi

tárgyalásokon kellő nyomatékot adva szavunknak. Adjatok hát nekünk EGY esélyt, hogy igazán bizonyíthassunk. Mivel eddig nem támogatott minket senki, és ezután sem fog, csak bennetek bízhatunk, hiszen ti vagytok a mi támogatóink, és mi a tiétek. Legrosszabb esetben ha nem álltok mögénk akkor feladjuk, és akkor marad minden a régiben úgy ahogy most van, de akkor nem kell többet panaszkodni, csak TŰRNI. Most adott a lehetőség mindenki előtt, változtassunk hát együtt a sorsunkon, mert ez most a mi kezünkben van. Korlátozott anyagi lehetőségeink miatt kérünk benneteket, hogy töltsétek le ezt a tájékoztatót, fénymásoljátok, és terjesszétek a kollégák közt. Nagyon fontosnak tartjuk, az egymás közti kommunikációt, ezért véleményeiteket jelezzétek felénk e-mail, illetve kézzel írott levél formájában.
Jelenleg szakszervezetünk benyújtotta a Közúti Közlekedési Szolgáltatók Alágazati párbeszéd Bizottságához a fent említett panaszainkat, és ígéretet kaptunk, hogy a soron következő, március közepén ülésező bizottsági ülésen, önálló napirendi pontként tárgyalják. Ha érdemben nem tesznek javaslatot problémáink megoldására, szakszervezetünk a nyomásgyakorlás eszközéhez kíván folyamodni.

Szakszervezetünk belföldi részlegének beindulásának első lépése, hogy Debreczeni András ( m.s.f.sz. ) küldött egy levelet az illetékes miniszter úrnak. Ezen levél részletesen tartalmaz majdnem minden felmerülő problémát a belföldi fuvarozáson belül, és javaslatot is tesz a megoldásra. A levél belföld ablak alatt letölthető honlapunkról. Csatlakozzatok hogy érdemben tudjunk cselekedni közös ügyeinkben, ne csak legyintsenek javaslatainkra! Ezek a célkitűzések kizárólag közös erővel valósíthatók meg, közömbösséggel minden csak rosszabb lesz, ahogy ezt mind megtapasztaltuk a múltban. Jelen döntésetek változtathat jövőnkön, de
magától jobb semmi nem lesz, azt akarni kell.


Elég volt!

Ø      a jogtalan fizetéslevonásokból
Ø      az alulbérezésből
Ø      a minimálbéres bejelentett jövedelemből
Ø      az ellenszolgáltatás nélküli egyre hosszabb távollétből
Ø      a kizsákmányolásból és megaláztatásokból
Ø      a hatályos munkatörvények semmibevételéből
Ø      a szürkegazdaságban betöltött kényszerszerepből

Mit akarunk?

Ø      a fizetéslevonások azonnali beszüntetését, az idevonatkozó hatályos törvények betartását és betartatását
Ø      tisztességes munkáért tisztességes bért, becsületes munkavégzésért megbecsülést!
Ø      ágazati kollektív szerződést!
Ø      erős érdekképviseletet
Ø      becsületet a szakmának
Ø      teljes összegű bejelentett fizetést, ezáltal biztosított nyugodt nyugdíjas éveket




Az MSFSz munkacsoportja által kidolgozott órabéres rendszer.


Javaslat!

A nemzetközi, és belföldi fuvarozásban dolgozó gépjárművezetők maximum kéthetente ledolgozható munkaideje, mint azt tudjuk 90 óra. A szakszervezet 1800huf-ot állapít meg óradíjként, mint tisztességes munkabért.

Ez nektek egy teljes hónap ledolgozásánál 324000huf alap munkabért jelentene. Igazságtalannak tartjuk, hogy az ADR-es fuvaroknál nem jár plusz juttatás, hiszen általában a munkaadók a tanfolyam elvégzéséhez nem járulnak hozzá anyagilag, valamint a veszélyes áruk szállításánál a sofőrnek hatványozott figyelemmel, körültekintéssel kell eljárni. Éppen ezért javasoljuk a plusz 200huf pótlék óránkénti bevezetését.

Éjszakai pótlék ami szintén az alap órabérhez hozzáadva, az órabér 15%-a (1800huf-os órabérnél 270huf óránként) ami a 22 órától- 06 óráig terjedő időszakra jár a Munka Törvénykönyve alapján. A hétvégi pótlékra javaslatunk a következő: Az első gépjárműben töltött hétvége +5000huf, a másodiknál +7500huf, a harmadik hetinél 10000huf, és minden további folyamatosan kint töltött hétvége +14000huf juttatás. Úgy gondoljuk, hogy a családjaitok nélkül töltött idő anyagiakban kifejezett mértéke ennyi forintálisan. Ejtsünk még szót a kézi rakodásról. Mivel a rakodási időt (vagy töltés-lefejtés) sok esetben nem pihenéssel töltitek, ezért természetesen erre is jár a plusz juttatás, amit munkacsoportunk alkalmanként (teljes rakomány) kézi rakodásánál 2500huf-ban állapít meg. Tehát a bérrendszer továbbiakban ezekből az összetevőkből állna össze.

Nemzetközi

Havi összes max. ledolgozható óra 180h.
Órabér: 1800huf  *
ADR pótlék: 200huf/óra
Éjszakai pótlék: 15% bérpótlék (1800huf órabérnél +270huf/óra ami éjszakai vezetésnél 2070huf -os órabért jelent)
Hétvégi pótlék:   1. hétvége  +5000huf
                           2. hétvége  +7500huf
                           3. hétvége  +10000huf
                        minden további folyamatos kint töltött hétvége +14000huf
Kézi rakodás (ill. töltés-lefejtés): Komplett rakományonként +2500huf

*Teljes ledolgozott hónapnál 324000huf  alapbér.

Belföldi

Havi összes ledolgozható óra: 180h.

Órabér: 1300huf *
ADR pótlék: +200huf/óra
Éjszakai pótlék: 15% bérpótlék (1300huf órabérnél +195huf/óra ami éjszakai vezetésnél 1495huf-os órabért jelent)
Minden gépjárműben töltött éjszaka: +1000huf
Kézi rakodás (ill. töltés-lefejtés): komplett rakományonként +1500huf
*Teljes ledolgozott hónapnál 234000huf alapbér.

2 megjegyzés:

  1. Csak álmodozzanak! A Waberers'-nél dolgozók nagy része teljesen elszegényedik, mire otthagyja a céget. Havi 60-100 ezer , néha 180-200, évente 1-szer mézesmadzagként elhúzva a 300 ezer. Mindez hónapokon keresztül folyamatos munkáért. Örülhet, ha 2 havonta 3-4 napot otthon lehet. Mit tesz a szakszervezet? Nem tud róla? Ha,ha!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a hibás,aki ilyen mocskos kizsákmányolónak,mint a Waberers eladja magát!!!És igenis minden sofőrnek kikéne harcolni ezeket,mert amig van ilyen ember,aki judáspénzért vezet, akkor a szakszervezet sem tud mit tenni!!!

      Törlés